Dijkgraaf Apeldoorn
HUISSTIJL
Familiebedrijf Dijkgraaf in Apeldoorn is een alleskunner, maar tegelijkertijd ook een specialist. Van kantoorartikelen en drukkerij tot volledige projectinrichting. Deze nieuwe huisstijl is ontstaan uit de overstap van de naam ‘Dijkgraaf Rijsdorp’ naar alleen ‘Dijkgraaf’, in combinatie met de wens om het logo te vernieuwen.
Ze waren toe aan een nieuwe uitstraling, maar wilden ook niet het hele gevoel verloren laten gaan. Daarbij heb ik gezocht naar een nieuwe vorm die staat voor Dijkgraaf waarbij ik de herkenbare (CMYK) kleuren heb behouden.
Papier is een verbindende factor binnen Dijkgraaf. Binnen kantoorartikelen vallen hier producten onder, de drukkerij werkt natuurlijk met papier en een plattegrond voor een werkplek bekijk je op papier.
Een post-it (papier) heeft daarnaast vaak de CMYK achtige kleuren die Dijkgraaf hanteert en nu voor de herkenbaarheid zorgen. Het hoekje is omgevouwen om zo visueel zichtbaar te maken dat het om iets tastbaars gaat als papier en heeft iets ‘leuks’.
De sublogo’s worden gebruikt voor de verschillende afdelingen binnen Dijkgraaf: de drukkerij, kantoorartikelen en projectinrichting. Zodat elke afdeling ook snel visueel herkenbaar is.